Tuesday, February 15, 2005

Epigrafia

Ik ben de vorige keer nog iets 'belangrijks' vergeten te zeggen. Ik heb zaterdag mijn eerste spritz gedronken. Dat is 'het' alcoholisch drankje van venetie. Er zit onder andere witte wijn in en sodawater en je kan kiezen of het aperol of amaro is. Ik moet zeggen dat het niet zo fantastisch is zoals ze hier allemaal beweren. Het is precies meer gewoon limonade.
Gisteren heb ik dus mijn eerste les gehad: epigrafia e antichita romana. Ik was enorm blij dat ik ongeveer alles verstond (gelukkig heb ik alles kunnen opnemen zodat ik het nog eens kan beluisteren). Hier zijn het precies wel bijna allemaal meisjes die archeologie volgen. En de aula's zijn nog kleiner dan die van ons, het zijn gewoon lokalen met stoelen met zo'n klaptafeltje. Ik hoop dat ik gauw een paar mensen ga leren kennen in archeologie. Je kan namelijk zo moeilijk beginnen van: hey, ik ben een erasmusstudente en ben op zoek naar vriendjes.
Vandaag ben ik dus naar de politie gegaan (weeral) en het is eindelijk gelukt. Ik moest daarvoor wel de nachtsleutel vragen, om 6u opstaan, anderhalf uur in de koude staan wachten voor de politie en twee uur binnen staan wachten tot het mijn beurt was... Ik had gedacht dat het lang ging duren maar niet zo lang met als gevolg dat ik mijn tweede les epigrafie heb gemist.
Deze middag ben ik nog een andere erasmusstudente tegengekomen van Duitsland. Ze is hier nog maar sinds gisteren en we gaan straks nog wat rond wandelen.
Tot slot een rariteit in Venetie: bont is in. Het is ongelooflijk, maar er zijn hier echt veel mensen die bont dragen. Bij ons zijn dat alleen maar de oudere dames die wat sjiek willen zijn, maar hier dragen veel vrouwen dit. Naar het schijnt is dat tegenwoordig trendy, dus ja...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home