Monday, May 16, 2005

Bologna

Donderdagavond ben ik vertrokken naar Bologna waar Natasja op erasmus zit (ook iemand van Leuven). Het was heel plezant. De donderdagavond zijn we uitgegaan en de vrijdag heb ik het stad wat bezocht op mijn eentje (Natasja moest naar les). Ik ben naar de markt gegaan en daarna naar piazza Maggiore waar ik de basiliek heb bezocht en ook archeologische resten in een libreria. Ik heb ook de toren beklommen (vraag me af waarom want heb hoogtevrees) en het uitzicht was de moeite en daarna ben ik nog naar het archeologisch museum gegaan. Na een tweede vermoeiende avond besloten we maar uit te slapen en 's middags zijn we naar Marzabotto gegaan. Ze zouden het onkruid eens moeten wegdoen tussen de Etruskische muurtjes en zorgen dat je de informatieborden kunt lezen, maar het was wel de moeite. Het was echt een leuk weekend, ook omdat je eens van gedachten kunt wisselen en eens kunt zeggen wat er slecht en goed is aan de Italianen.
Gisteren ben ik naar de Vogalonga gaan kijken, dat is een vriendschappelijke race van 32km tussen boten. En dat het vriendschappelijk was, was duidelijk te merken. Terwijl wij vanaf de Rialtobrug van hen fotootjes aan het trekken waren, stopten zij ook even met roeien om van de brug foto's te nemen. Er hing een hele leuke sfeer en het was eens leuk om verschillende manieren van roeien te zien. Er waren zelfs echt bootjes met een trom om het ritme aan te geven.
Als iemand mij trouwens een kaartje of briefje wilt sturen, plak er dan alsjeblieft prior op. Zonder prior komt het meer dan een maand later aan heb ik dit weekend weer eens gemerkt en met prior is het hier in twee dagen.

1 Comments:

At 1:36 AM, Anonymous Anonymous said...

Hallo nikaatje,

is de vrolijke bende aangekomen?Het Tf van je moeder hebben wij ontvangen en zelf hebben we 2 sms gestuurd nl.naar je moeder en jezelf.Check eens als je ze ontvangen hebt.Vandaag 21 mei is het weer bewolkt maar niet te koud.Vanaf woensdag geven ze zomer!!Kwestie van de terugkomers een beetje moed te geven.Geniet nog maar van je "vakantie" en je verjaardag en tot ziens.Peter en tante.

 

Post a Comment

<< Home