Tuesday, April 26, 2005

Verona

Ik ben dit weekend met Tom naar Verona gegaan en het was echt zalig. Verona is echt een mooie stad en het deed me goed eens terug te zijn in een stad met auto's en fietsen en gewone winkels (en niet alleen van die toeristische). We hebben het amfitheater gezien (is door goede restauraties bijna volledig en na die van Rome en Napels de grootste), het Romeinse theater en archeologisch museum, Castelvecchio, Giardini Giusti (wat echt prachtig was en zalig rustig en met heel veel salamandertjes), een Romaanse kerk en natuurlijk ook het huis van Julia (wat niet zo speciaal was en het was er veel te druk, maar we hebben toch op het balkon gestaan). Als ik weer plaats heb op mijn andere website, zal ik er zeker fotootjes opzetten.
Het weer begint hier trouwens ook al kuren te krijgen. Het kan eerst onweren met regenbuien en hagel en erna schijnt de zon opeens heel fel. Ik hoop dat het binnenkort niet meer regent en het weer nog beter wordt zodat ik eens naar Lido (het strand) kan gaan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home