Monday, February 28, 2005

Vicenza

Zaterdag ben ik naar Vicenza geweest met Christine en een Spaans meisje. Het was een uurtje met de trein en eindelijk kwamen we weer eens in een normale stad (dwz met auto's en fietsen). Vicenza behoort tot de dure steden hier in de streek. Er staan enkele hele mooie palazzi, maar jammer genoeg waren enkele dingen gesloten wegens restauratie. Het was er heel rustig en het was echt eens leuk om buiten Venetie te komen. We hebben ook een hele dag Italiaans gesproken want die spaanse kan geen engels en ik geen spaans.
Morgen verhuis ik dus naar een andere kamer en ik hoop echt dat de andere mensen op het appartement tof zijn. Die peda was niet superslecht hoor, maar ik voelde me er niet zo goed. En ik ben echt niet gewend aan allerlei regeltjes die soms ook nog superstom zijn (Na het gebruiken van de wasmachine mag je de droogkast gebruiken, maar dat is in shiften. Als je de shift van de wasmachine hebt tot 22.30 volgt daarop die van de droogkast om 8u de volgende dag...).
Deze middag ga ik eindelijk eens spreken met een prof over mijn thesis. Eerst ging ik dat al vorige week doen, maar toen heeft ze onze afspraak afgezegd. Ik hoop alleen dat ze hier genoeg materiaal hebben zodat ik bij mijn onderwerp kan blijven.
Ik denk trouwens dat ik volgend jaar naar hier ga komen om af te studeren (als mijn thesis af is tenminste), want dat lijkt me hier heel leuk. In Venetie kan je ook op dit moment afstuderen en ik zie er dan ook iedere dag lopen. Je kunt het een beetje vergelijken met onze doop denk ik, maar toch is het anders. De 'laureata' krijgt een krans rond zijn nek, moet soms andere kleren aandoen en trekt dan met familie (ook met grootouders erbij) en vrienden door de stad. En dan moet die persoon vanalles doen en er wordt gezongen en zo. Het lijkt me echt wel leuk.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home